Proteinpandekager (glutenfri)


Pandekager med æg og hytteost. Lyder skummelt, men de er faktisk rigtig gode (specielt med lidt mørk chokolade og zero topping :)
Jeg laver dem også med revne gulerødder i, så får man også noget grønt, og det kan ikke smages. 





Jeg bruger en smule akaciehonning, selvom det hører under usmart ifølge Sense, men det er ikke meget, så det går. 

1 portion / 1 person / 5 små pandekager

2 æg
1 spsk cheasy hytteost
1 tsk bagekakao
1-2 spsk vanillesukker
½-1 tsk sødemiddel eller 1 spsk akaciehonning 
Evt 1 stor eller 2 små gulerødder 
Evt 1 spsk  FiberHUSK til at tykne dejen 
1 spsk olie 

Hvis du vil putte gulerødder i, så riv dem på et rivejern. FiberHUSK anbefales, da dejes ellers kan blive lidt vandet af gulerødderne. 
Det hele blendes og steges på panden i 1 spsk olie.

Forslag til tilbehør:
1 spsk cheasy fraiche 5%
1 tsk vanillesukker
Evt lidt frugt

Eller

10 gram hakkede mandler 
10 gram mørk 70% chokolade (1 tern)


Sense:
HF1-2: (gulerødder) 
HF3: Æg, cheasy hytteost
HF4: (frugt/bær)
Fedt: Olie til stegning,  (70% chokolade, mandler) 
Smagsgiver: (honning, sødemiddel, zero topping),  vanillesukker
Dressing: (Cheasy fraiche 5%) 

Jeg laver mine pandekager med sådan en her - købt i Netto. 








Kommentarer

  1. Jeg har brugt sweet patatoes i mine pandekager og så lidt kanel så er det næsten som at spise æblekage

    SvarSlet

Send en kommentar