Grøntsagstoast

Tøm køleskabet med grøntsager og lav en toast. Grøntsager og toast plejer ikke være en normal kombi, men det kan man altså godt kombinere :)




2 stk toast (1 person)
2 håndfulde revne gulerødder (jeg brugte dem fra Rema)
1 håndfuld spinat
En god stor håndfuld blomkål
2 æg 
Salt og peber

1 lille peberfrugt I skiver
2 skiver spegepølse/salami (jeg havde dog 4 små skiver i)
4 skiver 45+ ost
Sennep
Ketchup

Ca 550 kcal for 2 toast


Tænd ovnen på 200 grader

Snit alle grøntsager fint i en foodprocessor eller minihakker. Rør de hakkede grøntsager sammen med æg, salt og peber. Bred massen ud i en firkant på størrelse med 4 toastbrød på en bageplade med bagepapir.



Bag i 15 min (mine fik 20 min, hvilket lige var en tand for længe).

Tag pladen ud og skær grøntsagsmassen ud i 4.
Kom en skive ost på hver stykke.
På 2 af stykkerne kommes først spegepølse på, herefter sennep, til sidst peberfrugt. Læg de sidste 2 stykker over.

Varm toasts'ene i 5 min i ovnen.

Server evt med ketchup på.

Sense:
HF1-2: Gulerødder, blomkål, spinat, lidt rødkål, peberfrugt
HF3: Æg, Spegepølse
HF4: -
Fedt: Ost +45
Smagsgiver: Sennep og ketchup

Kommentarer